tisdag 31 januari 2012

Lundaboende

lundaboende by sara_wickstrom
lundaboende, a photo by sara_wickstrom on Flickr.
Sitter i min lilla övernattningslägenhet i Stehag. Inte direkt stajlad enligt stockholmsstandard, men duger bra som tillfällig bostad.

Hoppas verkligen att den blir tillfällig bostad under en kort tid. Just nu känns det inte alls som att jag vill det här. Saknar sonen mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Och jag känner mig inte särskilt sugen på att vara nykomlingen på jobbet. Vill helst av allt att allt bara ska sätta sig - jobb, boende och allt annat praktiskt. Att vi alla ska finnas på plats.

Förhoppningsvis känns det bättre imorrn när jag kommer igång med jobbet. Förhoppningsvis kommer veckorna sen gå ganska snabbt.

2 kommentarer:

  1. Tufft när man har så där kluvna känslor. Man vill ju ha nytt men ändå inte, det är ju gott när man känner sig hemma i något. Jag tror att det kommer vara så mycket nytt nu så tiden kommer rusa iväg, ge det den tiden det tar. Förstår så väl att du saknar din familj! Det måste vara det jobbigaste. Och så det där att man är så hänvisad åt sig själv. Man är liksom inte van vid det när man blivit förälder. Jaha, nu är det bara jag liksom. En gång i tiden var det ju så men man glömmer det fort. Lycka, lycka till nu på ditt nya arbete! Hoppas du ska trivas! pjuuh, vilken lång kommentar det blev ;D

    SvaraRadera
  2. Tack! Tror också att allt kommer falla på plats och bli riktigt bra så småningom. Det är bara så himla svårt att koppla av och, som du säger, låta det ta den tid det tar.

    SvaraRadera