tisdag 10 januari 2012

Nytt liv - ny blogg

Igår fick jag äntligen till ett samtal med min nya avdelningschef om det här med nytt jobb och tjänstledigt. Allt blev lite knöligt när jobbytet blev ett faktum mitt i juldagarna.

Men nu är det bestämt att jag jobbar sista dan på KIB den 27 januari. Och att jag sen ska vara tjänstledig första tiden jag jobbar i Lund. Tanken är ju inte att jag ska komma tillbaka hit upp, men som min chef sa så är det mindre drastiskt att säga upp sig så där direkt.

Senare på eftermiddan igår berättade jag därför för några kollegor. Och så fort jag gjort det spred sig förstås ryktet även till övriga på arbetsplatsen.

I och med att alla på jobbet nu vet känns det liksom mera verkligt på nåt sätt. Så fort man sätter ord på nåt blir det en realitet och inte bara en tanke. Det blir också än mer uppenbart att det bara är tre veckor kvar på gamla jobbet. Alltså är det tre veckor kvar tills jag ska åka ner för att börja i Lund. Läskigt och roligt på samma gång. Och mycket som behöver fixas förstås. Dagisansökan postade jag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar