onsdag 25 januari 2012

Stök och ilska

Riktigt jobbig morgon idag. Sonen vaknade och var helt otröstlig. Utan att vi hade nån aning om varför. Kanske hade han drömt nåt. Kanske är han trött på att vara sjuk, och känner att vi inget kan göra för att få honom att må bättre. Kanske var han bara supertrött.

Själv var jag i alla fall supertrött och kände mig långtifrån som nån bra mamma. Kände mig bara tafatt och visste inte alls vad jag skulle ta mig till. Sambon hade lite mera tålamod och till slut blev sonen lugn hos honom. Efter en stund var han som vanligt och sprang runt med en mobilladdare som blev en jätterolig pryl.

Unnade mig själv en kaffe från Kaffeverket på väg till jobbet. Köpte en macka också som fick bli dagens andra frukost, eftersom jag inte hann få så mycket i magen hemma. Och så slank det med en kardemummabulle att fika i eftermiddag.

Det har blivt lite för mycket fika och annat gott på sista tiden. Men nästa vecka, då minsann börjar mitt nya liv. Mindre kakor, mera träning. Kan jag ju inbilla mig själv i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar