måndag 20 februari 2012

Flyttplanering

Just nu ser flyttplaneringen ut som följer: På fredag hämtar jag nycklarna. Sen åker jag till nya lägenheten som ju faktiskt ingen av oss har sett ännu. Håll tummarna för att den är beboelig. Sen tar jag tåget till hufvudstaden och beräknas vara framme nån gång kring midnatt. Efter alldeles för lite sömn ägnas lördan åt intensivpackning samtidigt som vi försöker underhålla en liten rastlös pojke. För på söndag nån gång på morgonkvisten kommer tre stora starka karlar och packar in vårt bohag i en lastbil. På kvällen åker jag till Stehag, medan sambo och son inkvarterar sig hos gossens farmor. På måndag morgon anländer våra möbler och pryttlar till nya lägenheten.

Blir både stressad och glad i magen när jag tänker på hur nära det är att hela familjen finns på plats samtidigt i samma stad. Sambon verkar dock inte särskilt stressad, så jag försöker låta lite av hans känsla smitta av sig på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar