måndag 6 februari 2012

Hemlagat

Har haft mitt första undervisningspass idag. En snäll kollega hjälpte till och höll i merparten, men min lilla bit gick bra tycker jag. Det känns lite läskigt att det är helt nya ämnen, men det är liksom inte så annorlunda som jag nog först trodde. En databassökning är liksom alltid en databassökning. Värre i så fall med alla små lokala detaljer man måste lära sig.

Efteråt bjöd snälla kollegan på middag. Eller egentligen var det hennes man som stod för matlagningen, vi bara kom dit och i princip satte oss vid dukat bord. Mycket trevligt, mycket gott.

Nu ska jag lägga mig. Alldeles för sent, som vanligt. Sover kasst gör jag också. Skulle va så skönt ifall våran boendesituation kunde lösa sig. Tror att den omedvetet ligger och skaver i mitt sinne på nätterna och stör sömnen.

2 kommentarer:

  1. Bra, det känns skönt när man passerat lite "gränser" på nya uppgifter. Hoppas snart att du hittar ett bo till dig och din familj.

    SvaraRadera
  2. Jo, det känns bra. Skönt att få bekräftat att man oroat sig i onödan. Vilket man ju oftast vet med sig att man går omkring och gör.

    SvaraRadera