torsdag 9 februari 2012

Snart på väg

Har packat och fixat inför morgondagens resa till Stockholm. Ska bli så härligt att träffa sonen igen. Längtar efter både honom och sambon förstås.

Sonen har feber och har varit hemma från dagis idag. När sambon messade det imorse kände jag att jag mycket hellre hade VABat och varit hemma med en sjuk och lite grinig gosse än suttit hela dan på jobbet.

Var på Juridicums bibliotek idag för att få en genomgång av olika rättskällor. Om två veckor ska jag nämligen lära studenter som läser rättssociologi och kriminologprogrammet att söka.

Det känns ganska nervöst just nu. Min kunskap om rättsprocessen och lagstiftningens processer är ganska begränsad. Men jag pratade lite med min chef när jag kom tillbaka, och vi var överens om att skala ner och begränsa det till det som är mest relevant för de här studenterna.

Efter jobbet var jag i Gerdahallen och köpte ett träningskort. Har kollat deras schema nu. På måndag tänkte jag gå på mitt första pass. Det blir första steget mot Prinsens minne i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar