torsdag 2 februari 2012

Tågåkande

tågåkande by sara_wickstrom
tågåkande, a photo by sara_wickstrom on Flickr.
Två dagar avklarade på nya jobbet. Och jag har redan hunnit slarva bort min namnskylt. Jag hade den på mig på tåget till Helsingborg igår kväll, men har inte sett den sen jag tog av den där. Vet att jag la den i väskan. Nånstans måste den ha fallit ur. Kanske när jag plockade upp mössar och vantar.

För mössa och vantar behövs. Här i Skåne är det kallt kallt kallt.

Jobbet känns i alla fall bra. Även om det är en konstig känsla att mest hänga med som nåns skugga hela tiden, och inte känna att man själv presterar nåt som man är van vid. Arbetsuppgifterna och dom ämnen "mina" studenter läser känns ibland övermäktiga, men jag ska nog erövra så småningom.

I övrigt känns det bara bra. En avslappnad och trevlig stämning.

Både igår och idag har jag varit i Helsingborg efter jobbet och tittat på lägenheter. Igår en jättefin och lagom stor som skulle passa oss perfekt. Området kanske inte var det allra roligaste, men den ligger bra i förhållande till tågstationen.

Ikväll en lägenhet som också den var fin och lagom stor, nästan alldeles nyrenoverad och det syntes knappt att nuvarande hyresgäster bott där i drygt ett år. Men området... Nej, det gjorde mig bara deprimerad. Det var nästan lite tur i oturen att en man som stod före oss i kön ringde under visningen och anmälde att han var intresserad.

Självklart kan vi inte kosta på oss att vara hur kräsna som helst, med tanke på att vi vill kunna flytta in så fort som möjligt. Men jag har svårt att se att jag nånsin skulle kunna trivas där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar