tisdag 3 april 2012

Täckjacka på

Att vara ledig var så otroligt skönt. Även om sonen bitvis var på sitt allra sämsta och gnälligaste humör. Skulle inte ha nåt emot lite mera ledigt. Alltså ännu mera än den kommande påskhelgen.

Lite vår skulle inte heller sitta fel. Idag fick det bli täckjacka på, och åka buss istället för att cykla. Under natten hade det nämligen snöat. Inte mycket, men tillräckligt för att jag inte skulle ha lust att slira runt i det med cykeln.

På bussen såg jag en kille klädd i shorts. Kändes mycket märkligt när jag själv som sagt svept in mig i både täckjacka, stor halsduk och vantar. Kanske vet han något om vädret som inte jag gör?

Håller tummarna för att blommorna jag var och köpte igår och ställde ut på balkongen har överlevt snön och kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar