fredag 28 september 2012

A room with a view

Utsikt från mitt fönster just nu. Fönster som står öppet utan att det blir kallt här inne. Så även om det är höst och en av de sista dagarna av september är jag ganska nöjd.

Det är dessutom syrrans födelsedag. Så ikväll blir det kalas. Och imorgon åker vi vidare mot Varberg och våran spahelg. Ska bli så trevligt. Vi har sett fram emot den länge, och nu är det äntligen dags.

Sonen ska för första gången sova hemifrån utan föräldrarna. Premiären blir hos morföräldrarna. Vi mjukstartar lite med att både han och jag sover där inatt.

Helgen innehåller för övrigt en hel del som sonen gillar - åka tåg, träffa morföräldrarna, träffa kusinerna och kanske få köra med deras leksaksgräsklippare.

Och på måndag börjar jag min nya arbetstid och går över till att bara jobba 80 procent. Var sur när jag kom till jobbet, men efter en kaffe och att ha skrivit det här känns det direkt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar