fredag 21 december 2012

Begravningen

Var alltså på begravning igår. Det var min mormor som gick bort för ett par veckor sen, vid en ålder av 90 år. Så man kan verkligen säga att hon levt ett långt liv, och man kan bara hoppas att man själv får leva lika länge.

Det är ju alltid tråkigt och sorgligt när någon dör, och när det är dags att gå på begravning. Sorgligt i det här fallet är också att jag aldrig känt att jag haft något direkt förhållande till min mormor.

Hon var den sista av mina mor- och farföräldrar som var i livet. Att hon nu inte längre finns blir en påminnelse om att yngre generationer också så småningom kommer att försvinna.

Hon begravdes i Slättåkra kyrka. Slättåkra är det lilla samhälle där min mamma växte upp. Varje gång jag är i den kyrkan slås jag av hur otroligt vacker den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar