torsdag 21 februari 2013

Kurrar i magen

Stackars sonen har varit kass i magen från och till i ungefär en vecka. Svårt att veta exakt hur han mår, förutom de uppenbara fysiska tecknen på kass mage, eftersom han inte kan förmedla i ord. Pratade med en distriktssköterska på vårdcentralen som rekommenderade att vi ger honom mat som är snäll mot magen i några dar, för att se om det hjälper magen att återhämta sig. Annars får vi ringa igen efter helgen.

Usch, för den här ständiga oron.

Inatt låg jag dessutom vaken nån dryg timme och nojade över om jag verkligen kommer hinna både plugga, jobba och hämta/lämna. Nu har jag gjort en tidsplan för kursen, och även om jag fortfarande känner mig lite stressad så ser det på pappret ut som att det kommer fixa sig.

Det är i vilket fall som helst skönt att göra nåt annat än att åka fram och tillbaka till jobb varje dag. Har länge haft en känsla av att jag kanske borde göra nåt annat än att vara bibliotekarie i den klassiska bemärkelsen. Nu har jag liksom en möjlighet att dels testa på att göra nåt annat, och dels att känna efter och fundera kring vad det är jag vill ägna min framtid åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar