fredag 8 mars 2013

Gillar inte den där kossan

Även de till synes mest oskyldiga sagor kan vara skadliga för barn. Sonen vaknade gråtande vid fyratiden inatt och sa "tycker inte om Mamma Mu i lagårn". Tydligen hade han titta på Mamma Mu-filmer tillsammans med sambon igår. Men nu får det nog bli slut med det.

Synd, för själv är jag väldigt förtjust i den finurliga kossan.

Själv kommer jag få svårt att sova inatt på grund av att jag imorse blev irriterad på förskolepersonalen, och påpekade det med sur röst. Märkte hur berörd och undrande sonen blev av detta, och ångrade mig förstås direkt.

Vill inte skriva så mycket mera om det här, men sambon och jag ska försöka ta tag i det hela på ett lite bättre sätt. Och jag ska lära mig att tänka innan jag talar eller agerar, inte tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar