måndag 30 januari 2012

På plats

Så är jag då på plats i Lund. Fast jobbet börjar inte förrän på onsdag. Åkte ner några dagar tidigare, för att ha möjlighet att titta på ett hus som vi var lite intresserade av. Men så pratade vi en kväll om att det opraktiska i att leta något att köpa när bara jag finns här nere i Skåne, och kom fram till att det bästa vore att först hyra bostad, så att vi alla finns här och kan gå på visningar.

Men då var redan mina biljetter bokade, och här sitter jag nu på ett hotellrum. Ska hämta nycklarna och flytta in i min lägenhet imorgon.

Det är trots allt ganska skönt att vara på plats redan idag. Har fixat såna där praktiska grejer som att köpa pendelkort och ta ut pengar till första hyran.

Men det känns förstås konstigt att sitta här i ett tyst och lugnt hotellrum med tv:n påslagen, istället för att vara hemma och fixa inför nattning av sonen. En mycket konstig känsla att gå hemifrån imorse. Att veta att jag inte kommer att träffa varken sambo eller son förrän på fredag, bara prata med dom i telefon.

Samtidigt ska det erkännas att det ska bli skönt med ostörd nattsömn. Och en hotellfrukost helt på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar