måndag 13 februari 2012

Hjärtformat

Med anledning av att det imorgon är alla hjärtans dag har jag ändrat bakgrund på bloggen. Inte riktigt min stil egentligen, men jag kände för att fira lite.

Har varit och tränat idag efter jobbet. Första gången på typ evigheter. Ett medeljympapass där vi använde skivstång till en del av styrketräningen. Gissa vem som hade noll kondition och muskler. Och gissa vem som kommer vara stel i hela kroppen imorgon.

Känner mig lite ledsen ikväll efter att ha pratat med sambon som berättade att sonen varit ledsen och kinkig hela dan. Delvis beror det nog på en förkylning som aldrig ger med sig. Han har hostat i evigheter. Men dels beror det nog också på det här konstiga att jag ibland är där och ibland inte är det. Det är himla jobbigt att inte kunna förklara för honom vad det beror på. Och att inte heller kunna prata med honom i telefon.

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag äta lunch med personalen för ett av mina ämnen. Prefekten ringde idag och undrade ifall jag ville komma dit på ett informellt lunchmöte imorgon. Egentligen är jag ju inte så förtjust i såna där sociala sammanhang, men det gick ju liksom inte att säga nej. Kändes kul att hon ringde och bjöd in mig. Hon bad mig presentera mig själv lite kort, ska nog fundera på vad jag ska säga innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar