måndag 13 februari 2012

Importerat kaffe

franskrost by sara_wickstrom
franskrost, a photo by sara_wickstrom on Flickr.
Har så fruktansvärt svårt att fokusera på arbetet idag. Tankarna far hela tiden iväg till flytten och bestyren kring det.

Tänker också massvis på sonen. Det blev liksom extra uppenbart i helgen hur konstigt det är för honom att jag liksom kommer och går så där.

Först var han väldigt avvaktande. Sen blev han tvärtom extra kramig och gosig vissa studenter. Men hela tiden var pappa ändå bäst när det skulle bäras, tröstas och läsas.

När jag skulle gå igår kväll var det som vanligt en kul grej att få vinka och säga hej då. Medan jag blir ledsen i ögat av att inte kunna förklara att nu ska jag vara iväg en hel vecka men att jag kommer sakna honom massvis hela tiden och se fram emot nästa gång vi ses.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hot jobbigt det måste kännas, men jag tycker du är superstark som fixar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite lättare nu när vi har boende fixat, och hela familjen snart kan flytta ner.

      Radera