onsdag 28 mars 2012

Stör ej

Är så sjukt trött. Den kvällspigga sonen uppskattar det här med sommartid lite för mycket. Han är ju inte ett dugg trött vid sin vanliga "gå och lägga sig-tid" runt åttasnåret, och dessutom är det ljust hela kvällen. Så varför ska han sova?

Han kan ligga i sängen en liten stund, men plötsligt kommer han på att han måste välja en ny bok att läsa. Eller så måste han kolla vart pappar är (ifall det är jag som nattar) och säga god natt till honom en extra gång. Ibland måste han dricka lite. Han testar gärna gränserna också och säger att han vill leka lite med vatten i vasken. Och blir förstås sur när han inte får.

När han väl somnar är man själv så trött av tidig morgon och nattningstjat att man helst bara vill stupa i säng. Men det gör man inte. För man vill också ha lite egentid. Så istället sitter man framför tv:n en stund och tittar på nåt helt ointressant.

Igår såg jag nyheterna på Fyran istället för att gå och lägga mig. Egentligen har jag bojkottat de för att jag varken gillar reklam eller sensationsjournalistik. Men det var liksom det enda, alla kanaler inräknade, som jag möjligtvis kunde tänka mig att titta på.

När jag sen väl gick och la mig kunde jag inte somna. Verkligen irriterande.

Ser så mycket fram emot att vara ledig i några dar. Sambon åker till Stockholm över helgen för att städa ur sin sålda lägenhet. Så jag ska vara hemma med sonen fredag och måndag. Hoppas prognoserna spår fel som säger att det ska snöa i helgen, för jag har ställt in mig på att kunna vara ute med den lille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar