måndag 30 juli 2012

Lekplatser

En bra och kul grej med den här stan är att alla lekplatser är så väldigt fina och välskötta. Det var inte alltid fallet i Stockholm, och är tyvärr inte alls fallet i Halmstad där morföräldrarna och kusinerna bor. Närmaste lekplatsen till mina föräldrar är riktigt sunkig och sliten. Äldsta kusinen går gärna dit ändå. Men det känns trist att den verkar lite bortglömd och inte blir underhållen.

Här är alltså saken en helt annan. Idag har vi besökt en lekplats där jag inte hade varit förut, och den var precis som de flesta andra stor, hade aktiviteter för flera olika åldrar och intressen, och kändes välunderhållen.

De håller på att bygga en ny lekplats inte så långt från våran lägenhet som verkligen kommer att bli superfin. Och ett favorithäng framöver.

Igår besökte sonen och jag en lekplats som har pirattema nere vid strandpromenaden. Gossen sov på vägen dit och jag passade på att läsa en liten stund innan han vaknade. Med den här fina utsikten framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar